Download hier

relevante brochures

 

Aankoop van een huis

Verkoop van een huis

 

Offerte aanvragen

 

Offerte aanvragen

Koopovereenkomst

 

Wanneer u een woning of bedrijfspand gaat kopen of verkopen, informeren wij u graag over wat daar allemaal bij komt kijken. De volgende onderwerpen zullen daarbij worden besproken:

 

  • Wanneer wordt de eigendom overgedragen?
  • Wat blijft er achter in het pand/de woning?
  • Dient er een waarborgsom/bankgarantie te worden gesteld?
  • Is er informatie over eventuele bodemverontreiniging of asbest?
  • Hoe wordt schade geregeld die ontstaat in de periode tussen het tekenen van de koopovereenkomst en de akte van levering?
  • Wie betaalt de overdrachtsbelasting en de kosten van de notaris?
  • Is het noodzakelijk om ontbindende voorwaarden op te nemen in de koopovereenkomst?
  • Wie stelt de koopovereenkomst op?

 

De notaris kan alle belangrijke zaken inhoudelijk met zowel de koper als de verkoper bespreken, advies geven, een koopovereenkomst opstellen en deze aansluitend doornemen met partijen en eventuele problemen oplossen. Indien partijen inhoudelijk overeenstemming hebben bereikt kan de koopovereenkomst bij de notaris worden getekend.